کاربرد رله PLC
سام

رنگ آمیزی دور باغچه، رنگ جدول حیاط زندگی استیون هاوکینگ


کاربرد رله PLC

PLC ها در برخی از تابلوهای برق واقع در موتورخانه ساختمان ها یا سیستم هایی که با دو یا چند موتور الکتریکی کار می کنند و همچنین در کارخانه های صنعتی کوچک استفاده می شود.

رله های قابل برنامه ریزی توانایی کنترل فشار، دما و سایر عوامل فیزیکی را دارند و در تاسیسات الکتریکی کاربرد فراوانی دارند.

در حال حاضر استفاده از رله های قابل برنامه ریزی در بین برق کاران و حرفه هایی که با برق سر و کار دارند بسیار رایج شده است. در واقع از رله در طراحی و سیم کشی ساختمان ها برای روشنایی یا نورپردازی اتوماتیک استفاده می شود و کار را آسان می کند. رله ها همچنین در برخی از سیستم های امنیتی و خانه های هوشمند استفاده می شوند. در واقع رله های قابل برنامه ریزی این قابلیت را دارند که سیستم های مختلف را از طریق پیامک یا اپلیکیشن ها روشن کنند و به سادگی با استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها می توان سیستم های مختلف خانه را فعال یا غیرفعال کرد.

علاوه بر این، PLC ها در بسیاری از لوازم و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند. مشاغلی که با مهندسی مکانیک، علم مواد، بسته بندی و مونتاژ مرتبط هستند، کاربران PLC محسوب می شوند.

در صنعت خودروسازی از PLC ها برای بازرسی قطعات و قطعات و همچنین برای فرآیند رنگ آمیزی و شکل دهی بدنه خودروها با استفاده از پرس های اتوماتیک و همچنین برای سوراخ کاری استفاده می شود.

در صنایع تولید پلاستیک، PLC ها وظیفه دمش هوا، ذوب و ماشین های قالب گیری تزریقی و همچنین فرآیند ساخت و تحلیل پلاستیک را بر عهده دارند.

صنایع سنگین از تجهیزات مورد استفاده برای ذوب فلزات و همچنین کوره های صنعتی و فرآیندهای کنترل دما، PLC ها استفاده می کند.

در صنایع غذایی نقش PLC ها در سیستم های بسته بندی و بازیابی است، در صنایع شیمیایی از PLC ها در دستگاه هایی استفاده می شود که مواد را با نسبت های مختلف ترکیب یا مخلوط می کنند.

در صنایع مهندسی مانند بسته بندی، چوب، سیستم های حفاری، سیستم های حفاظتی و هشدار دهنده و سیستم های مورد استفاده در جوشکاری فلزات استفاده می شود.

در صنایع تبدیل نیرو، PLC ها در ایستگاه هایی استفاده می شوند که برای فشار دادن گاز، تولید برق، بررسی پمپ های آب و تصفیه آب و بازیافت گاز استفاده می شوند. PLC ها نقش موثری در خدمات ساختمانی برای فرآیند بالابر و سیستم های روشنایی دارند.

تفاوت بین ریزپردازنده و PLC
همانطور که گفتیم PLC نوعی کامپیوتر است که برای کاربردهای صنعتی طراحی شده است. ریزپردازنده واحد کنترل مرکزی یا CPU یک کامپیوتر است.

لطفاً ابتدا مطمئن شوید که تفاوت بین PLC و ریزپردازنده را درک کرده اید، سپس می توانید تصمیم بگیرید که بهترین راه برای مقابله با این نوع ماشین های دیجیتال اتوماتیک کدام است.

اصولا یکی از تفاوت های اصلی که باید در نظر داشت برنامه متفاوت این دو قطعه است. برنامه مورد استفاده در PLC از زبان گرافیکی و عددی استفاده می کند در حالی که از یک نمودار نردبانی منطقی تشکیل شده است.

عدم استفاده از زبان گرافیکی در ریزپردازنده یکی از تفاوت های آشکار آن با PLC است. علاوه بر این، PLC از 0/1 های آنالوگ و دیجیتال استفاده می کند که از طریق ورودی و خروجی دیجیتال برای پشتیبانی از فعالیت های انسانی سنگین تر ارائه می شوند.

از آنجایی که PLC ها در شرکت های صنعتی و مهندسی استفاده می شوند، نسبت به ریزپردازنده ها از استحکام و استحکام بیشتری برخوردار هستند.

تفاوت بین ریزپردازنده و PLC در واقع یک اصطلاح خاص است زیرا خود ریزپردازنده PLC را ایجاد می کند. لینک سایت خرید رله پی ال سی فونیکس کنتاکت.

در عمل، ریزپردازنده بخشی از یک دستگاه الکترونیکی است که برای اجرا به حافظه، مدار اضافی و یک سیستم عامل یا نرم افزار نیاز دارد، اما PLC یک کامپیوتر کامل است که شامل یک ریزپردازنده است.

PLC برای کار در شرکت های صنعتی به نوعی شامل ریزپردازنده می شود، اما همچنان نقش اصلی PLC توسط ریزپردازنده انجام نمی شود.

برای اینکه PLC بتواند نقش ها و وظایف خود را به خوبی انجام دهد دارای سیم پیچ، شمارنده، سوئیچ، زبان دیجیتال، تایمر و موارد دیگر می باشد.

در واقع، همه PLC ها یک یا چند ریزپردازنده دارند، اما همه ریزپردازنده ها فقط با PLC ها استفاده نمی شوند. کامپیوترهای رومیزی، لوازم خانگی، خودروها و بسیاری از لوازم الکتریکی حاوی یک یا چند ریزپردازنده هستند.

می توان فرض کرد که ریزپردازنده یکی از اجزای ضروری در استفاده از رایانه های دیجیتال است، زیرا سایر رایانه های دیجیتال (رایانه های دیجیتالی غیر از PLC) بدون ریزپردازنده نمی توانند کاری انجام دهند.

برخی از افراد ریزپردازنده را مغز تاسیسات الکترونیکی می نامند. در حالی که روش CARPLC به ورودی ها و خروجی های خود متکی است. در این فرآیند، PLC ورودی ها را اسکن می کند و متعاقباً خروجی های برنامه منطقی را بررسی می کند.





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نویسنده : سام تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1402